به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خوزستان
آئین تحلیف کارآموزان وکالت پایه یک دادگستری خوزستان امروز یکشنبه 26 بهمن 99، با حضور دکترجعفر کوشا رئیس و ابراهیم کیانی نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور و دکترسیدیزداله طاهری نسب رئیس و سایر اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان در اهواز برگزار شد.
در این مراسم رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور با بیان اینکه استقلال و آزادی در امر دفاع خط قرمز ماست، اظهار داشت: شغل وکالت از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است که به تبع آن، نیاز به ادای سوگند در این حرفه است.
وی افزود: امروز سوگند یاد می‌کنید و اهمیت این شغل برای شما چند برابر می شود، البته نباید فکر کنید که با تحلیف کار شما در تحلیل قواعد حقوقی تمام شده است بلکه شما باید بتوانید مجری قانون باشید و به خوبی از قانون دفاع کنید و تفسیر قانون را بدانید.
دکتر جعفر کوشا با تاکید بر حفظ اسرار موکلان و رازداری در وکالت، عنوان کرد: هر یک از شما باید در رازداری و عدم افشای اسرار موکلان خود هوشیار باشید و مبادا با انجام این کار ناپسند مرتکب جرم شوید.
رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور تاکید کرد: برای یک دفاع موفق و به حق باید بتوانید همواره با افراد شاخص در این بخش مشورت نمایید، چرا که موضوعات حقوقی بسیار پیچیده است و نوع دفاع شما در دادگاه نشانگر ارزش کار و دانایی شما است.
وی بیان داشت: یک وکیل همواره لازم است مطالعه کند و اگر دنبال استقلال در این حرفه هستیم باید از علم و دانش کافی برخوردار باشیم تا جایگاه خود و کانون وکلا به نحو احسن حفظ شود.
کوشا با بیان اینکه جسارت و صداقت لازمه دفاع در وکالت است، تصریح کرد: با صداقت و جسارت کافی در جهت تقبل پرونده هایی که به شما پیشنهاد می شود گام بردارید، اگر احساس کردید دانش و تسلط کافی نسبت به دفاع از پرونده‌ای و پیگیری های لازم را ندارید، صادقانه آن را رد کنید.
رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور ادامه داد: شجاعت در وکالت به معنای بی اخلاقی نیست، بلکه به این معناست که اخلاق حرفه ای را بلد باشید و بدانید در چه زمانی باید ادای احترام، دفاع و اعتراض کنید.
وی با بیان اینکه فلسفه وجود اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایجاد اتحاد است، گفت: همه وکلا نیاز به اتحاد داریم چرا که این مهم باعث ارتقا می شود و همه باید در چارچوب قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی با یکدیگر متحد باشیم و استقلال خود را حفظ کنیم.
کوشا افزود: اگر آسمان را عدالت فرض کنیم، یک فرشته برای پرواز به سمت آن، نیاز به دو بال دارد که یک بال شما و ما، و یک بال دیگر قاضی است و این دو بال باهم پرواز می کنند تا به عدالت نزدیک شویم.
رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور با بیان اینکه استقلال وکلا لازمه حاکمیت است، تصریح کرد: کانون وکلا همواره نیازمند وحدت است ما حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت هستیم و بابت وجود این شغل الهی باید به خود ببالیم.
وی عنوان کرد: نیاز به تامین و امنیت شغلی در حرفه وکالت داریم، در اتحادیه سعی می کنیم در بحث آموزش و خود انتظامی همواره ایجاد اتحاد کنیم و با یک صدا بگوییم در چارچوب قانون اساسی، مستقل هستیم.

شرافت، بزرگترین ثروت معنوی در وکالت

در ادامه این مراسم رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان با اشاره به اهمیت تحلیف در وکالت، اظهار داشت: تحلیف، یکی از آیین های قانونی، رسمی و لازم به منظور ورود به حرفه وکالت است.
وی افزود: اهمیت تحلیف وکالت در دوران خدمت یک وکیل آشکار می شود، وکیلی که سوگند ادا کرده است باید از بدو ورود به این حرفه پایبند به مواردی باشد که در سوگند نامه یاد شده است.
دکتر سیدیزداله طاهری نسب با تاکید بر حفظ شرافت و انسانیت در وکالت، بیان کرد: شرافت، بزرگترین میراث معنوی یک وکیل است، وظیفه دارم به همه شما وکلای جدید و جوان بگویم تا بدانید مهم ترین داشته یک وکیل شرافت و بزرگترین تعهد او دفاع از حق است.
رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان تصریح کرد: وکالت به دلیل ارتباط با گسترش عدالت در جامعه و تضمین حقوق شهروندی و کمک به ایجاد آرامش روحی و روانی افراد از حساسیت خاصی برخوردار است بنابراین حفظ استقلال آن اهمیت مضاعف دارد.
وی با بیان اینکه نظارت بر وکلا وظیفه کانون وکلای دادگستری است، خاطرنشان کرد: برخورد انتظامی وکیل باید در کانونهای وکلای دادگستری صورت بگیرد و نهاد حاکمیتی و دولتی نباید دخالتی داشته باشد، با نظارت قوه قضاییه که در قانون استقلال وکلا آمده است موافقیم اما با نظارت فراقانونی مخالف هستیم.
طاهری نسب ادامه داد: استقلال کانون وکلا به معنای خروج از چتر نظام جمهوری اسلامی نیست و مفتخریم که همواره زیر پرچم این نظام خدمت می کنیم.
رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان بیان کرد: وکالت به دلیل حساسیت هایی که دارد شما را در معرض وسوسه های سخت قرار می دهد و باید آنقدر جسور و دقیق باشیم که اجازه ندهیم این قبیل وسوسه ها ما را از شرافتی که در سوگندمان یاد کردیم دور کند.
وی گفت: وکیل تنها مقامی است که خارج از حاکمیت رسمی دولت، برای رسمیت و حاکمیت قانون تلاش می کند و این صنف در دید مردم و مسئولین قرار دارد و چشم مردم و مسئولان و حاکمان به این شغل است.

ایجاد استقلال و امنیت اولویت ما است
دکترطاهری نسب افزود: کانون وکلای خوزستان علیرغم هجمه هایی که به آن وارد است، خوشبختانه به همت تلاش های جهادی وکلا همچنان پابرجاست و کانون چشم انتظار فعالیت شما سربازان عدالت است.
رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان امنیت وکیل را اولویت کانون وکلا برشمرد و یادآور شد: هدف ما ایجاد امنیت شغلی برای شما است تا بتوانید با خیالی آسوده از آنچه که حق است دفاع کنید.
وی ضمن قدردانی از زحمات رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای کشور، عنوان کرد: جناب کوشا از زمان آغاز فعالیتشان در اتحادیه منشا اقدامات مهم و خیر برای جامعه وکالت بوده و امید و نشاط را در کانون ایجاد نموده و توانسته است انسجام و اتحاد را در این صنف تقویت نماید.
در پایان 101 نفر از کارآموزان و پذیرفته شدگان آزمون اختبار سال ۹۹ با انجام تحلیف و قرائت متن سوگندنامه به عنوان وکیل پایه یک دادگستری نائل آمدند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *