حضور همکاران محترم وکلا و کارآموزان عضو کانون وکلای دادگستری خوزستان

به اطلاع می رساند کانون وکلای دادگستری استان خوزستان *در راستای تلاش برای رفع و حل مشکلات صنفی وکلای دادگستری در سطح ملی* سیاست تعامل و مذاکره با مقامات ارشد نظام را ‌در قوای سه گانه با حفظ اقتدار و عزت مندی کانون وکلا در اولویت کاری خود قرار داده است.
در این راستا متعاقب چندین جلسه مذاکره تلفنی رئیس کانون با وزیر محترم دادگستری، و با در نظر داشت بالا گرفتن چالش ها و مشکلات صنفی در سطح ملی به ویژه فشارهای اخیر وارده به نهاد وکالت در ماه های اخیر ،حضور جناب وزیر در کانون وکلای خوزستان در دستور کار مدیریت کانون واقع که خوشبختانه علی رغم محدودیت های کرونایی موارد موافقت وزیر محترم دادگستری واقع گردید .
به منظور آگاهی دستگاه قضایی استان از مسائل روز وکلای دادگستری از رئیس کل محترم دادگستری استان خوزستان جناب آقای دکتر مرادی نیز دعوت به عمل آمد که ایشان نیز استقبال نمودند و شخصا در جلسه حضور یافتند .لازم به ذکر است که تمامی اعضای محترم هیات مدیره کانون نیز در جلسه حاضر گردیدند .
در ابتدای جلسه آقای دکتر طاهری نسب رئیس کانون وکلای دادگستری استان خوزستان ضمن خیر مقدم *چند چالش اساسی ملی وکالت دادگستری* را مطرح نمودند . ایشان *تعدد سازمان های متولی وکالت دادگستری را در کشور* یعنی کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضائیه را بزرگترین چالش پیش روی وکلای دادگستری و مانع برون رفت نهاد وکالت از مشکلات صنفی مطرح نمودند و با لحاظ قدمت بیش از یک قرن تاریخ کانون وکلا خواهان تعیین تکلیف نهاد موازی گردیدند.همچنین *طرح های غیرکارشناسی موجود در مجلس شورای اسلامی که در صدد قراردادن وکالت دادگستری در زمره کسب و کار* میباشند را به عنوان خطرات فعلی موجود در مجلس شورای اسلامی مطرح نمودند. *بیکاری وکلا و وکلای بیکار را بدترین آفت نهاد وکالت* معرفی و خطرات ناشی از آن که متوجه قوه قضائیه و مردم تبیین و خواهان توجه نظام به مقوله بیکاری وکلا گردیدند. همچنین ضمن گلایه از کارشکنی های به عمل آمده در نامگذاری روز وکیل در تقویم علی رغم وعده و دستور ریاست محترم جمهوری ، خواستار پیگیری موضوع از طریق وزارت ارشاد گردیدند
همچنین جناب آقای اسماعیل جویجری نایب رئیس محترم کانون نیز به مساله بیمه وکلا و مشکلات صندوق حمایت اشاره و خواستار اهتمام دولت در جهت رفع مشکلات بیمه ای وکلای دادگستری و صندوق حمایت گردیدند.
وزیر محترم دادگستری نیز ضمن تشکر از کانون خوزستان اظهار نمودند *اولین بار پس از انقلاب بنده به عنوان وزیر به کانون مرکز سر زدم و امروز کانون خوزستان دومین کانونی است که وزیر دادگستری در آن حضور میابد*
ایشان تعامل کانون وکلا با ارکان نظام را بسیار مطلوب و راه برون رفت از مشکلات ارزیابی نمودند . همچنین به اهمیت نقش وکلا در تامین عدالت قضایی اشاره و افزودند نهاد وکالت برای نظام یک فرصت ارزشمند است که باید مورد حمایت جدی قرار گیرد. *ایشان استقلال نهاد وکالت را بسیار ارزشمند معرفی و اضافه نمودند در جریان وضع آیین نامه شخصا با حضور در محضر ریاست محترم قوه خواهان واگذاری تدوین آیین نامه کانون وکلا به خود وکلای دادگستری گردیدم*
جناب دکتر آوایی قول مساعد دادند در جهت رفع مشکلات پیش آمده در مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح های مطروحه تلاش و رایزنی به عمل آورده و در صورت ضرورت با شورای محترم نگهبان نیز مذاکره نمایند.
ریاست محترم کل دادگستری استان نیز کانون وکلای دادگستری استان خوزستان را مورد ابراز لطف قرار دادند و ضمن تشکر از این کانون اعلام نمودند که رابطه کانون وکلای استان با دادگستری استان خوزستان رابطه ای مبتنی بر صمیمیت و تعامل نزدیک است و نیز اعلام نمودند امادگی دارند تا با همکاری کانون وکلا مشکلات صنفی وکلا در قلمرو استان را پیگیری و حل و فصل نمایند.
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان خوزستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *