گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون وکلای دادگستری خوزستان، پیرو مصوبه هیات مدیره محترم کانون وکلای خوزستان مبنی بر برگزاری مراسم تحلیف کارآموزان پذیرفته شده در اختبار سال ۱۳۹۸ با رعایت پروتکلهای بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تحلیف کارآموزان متفاوت از سالهای گذشته و به شکل محدود و به صورت گروهی در روز چهارشنبه ۹۹/۱/۲۰ در محل آمفی تئاتر کانون وکلای دادگستری خوزستان برگزار شد.
در این مراسم کارآموزان در گروه های ۲۰ نفره و با رعایت فاصله و نکات بهداشتی در آمفی تئاتر کانون حضور پیدا کرده و ضمن قرائت سوگندنامه و امضای آن، به مرتبه وکالت پایه یک دادگستری نائل شدند.
در این مراسم که رئیس و اعضای هیات مدیره کانون حضور داشتند، دکتر طاهری نسب رئیس کانون ضمن تبریک به تمامی کارآموزان شرکت کننده در مراسم تحلیف اظهار داشتند، تمایل هیات مدیره بر این بود که مراسم تحلیف امسال نیز مانند سنوات گذشته با شکوه هر چه تمامتر که شایسته کارآموزان است برگزار شود اما شیوع بیماری کرونا و رعایت دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا مانع از این امر گردید. وی افزود با توجه به اینکه پایان شرایط فاصله گذاری اجتماعی نا‌مشخص است و ممکن است چندین ماه طول بکشد لذا هیات مدیر تصمیم گرفت در جهت کمک به کارآموزان، مراسم تحلیف را در این تاریخ و به شکل محدود و مختصر و با رعایت حداقلهای قانون برگزار نماید.
دکتر طاهری نسب در ادامه بیان داشت که به تمامی کارآموزان این قول را می‌دهیم که در اولین فرصتی که شرایط برگزاری مراسمات محیا گردد، مراسمی در شان کارآموزان و کانون وکلا برگزار شود.
رئیس کانون وکلای خوزستان با اشاره به متن سوگندنامه اظهار داشت: محدود مشاغلی هستند که شروع به کار در آنها نیازمند ادای سوگند و برگزاری مراسم تحلیف است که وکالت یکی از این مشاغل است و این نشان از اهمیت و جایگاه وکالت دادگستری دارد. وی با اشاره به لزوم عمل به قانون در تمامی مراحل اشتغال به وکالت گفت: پیگیری عدالت و احقاق حق جزء مهمترین مواردی است که در سوگندنامه ذکر شده و شرافت وکلا وثیقه آن است که این مسئله لزوم عمل به متن سوگندنامه را برای تمامی وکلا واجب، لازم و ضروری می‌گرداند.
در پایان نیز کارآموزان متن سوگندنامه را در حضور اعضای هیات مدیره قرائت نمودند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *