در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان

رییس کل دادگستری استان خوزستان:از ظرفیت های کانون وکلای استان استفاده بهینه شود

رییس دادگستری استان خوزستان گفت:کانون وکلای دادگستری این استان از توانمندی ، ظرفیت و قابلیت های مناسبی برخوردار می باشد و شایسته است مورد بهره برداری بهینه ای قرار گیرد.

بگزارش دوشنبه روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خوزستان دکتر علی دهقانی افزود: انتظار دارد کانون وکلای دادگستری استان خوزستان با تکیه بر داشته های ارزشمند ،همکاری نماید تا دادرسی الکترونیکی همه محاکم در سطح استان که از برنامه های ویژه و اولویت دار دادگستری کل استان می باشد اجرایی شود.

وی اضافه کرد :جایگاه وکالت بعنوان یک عقد مدنی در دستگاه قضا نیازمند توجه ویژه است و نقش وکیل دادگستری متخصص و دارای علم قوی در یک فرآیند دادرسی و صدور آرا نقش آفرین و تعیین کننده است.

رییس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: نقش بی بدیل وکلا در دفاع از حقوق اشخاص خدشه ناپذیر است و بایستی حضور وکیل مبرز در محاکم با هدف سرعت دادرسی ها تضمین شود و ما در این راستا و در چارچوب قوانین گام بر می داریم.

وی خواستار تعامل و همگامی کانون وکلای دادگستری استان خوزستان برای تمشیت امور قضایی همراستا با سیاست های اصولی قوه قضاییه و تضمین حقوق مشروع شهروندان شد.

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان خوزستان نیز در این نشست ضمن تقدیر از نگاه رییس کل دادگستری استان خوزستان و نگرش مشفقانه وی بمنظور تثبیت جایگاه کانون وکلا برای تعامل سازنده با دادگستری استان ابراز امادگی کرد.

بیکاری وکلا و معضلات ناشی از اجرای قانون تسهیل ،لزوم رعایت شان و جایگاه وکیل درمحاکم ،التزام به

حق اسنماع دعاوی مردم و حق دفاع ، پرهیز از اولویت آمارگرایی پرونده ها، لزوم تکریم مردم و وکلا در دادگستری و ضرورت رعایت حق اسنماع دعاوی مردم و حق دفاع در زمره مواردی بود که از سوی ریاست کانون و اعضای هیات مدیره مطرح گردید.

شایان ذکر است کانون وکلای دادگستری استان خوزستان در شمار تشکل های صنفی فعال در فعل و انفعالات مرتبط این حوزه است.

منبع :سایت خبری پویا نیوز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *